Anita Lindfors tilldelades årets samverkanspris

Stort grattis till Anita Lindfors, Norrbottens Kommuner, som tilldelats årets samverkanspris av Luleå tekniska universitet. Anita har i många år arbetat hårt med att skapa synergier mellan näringsliv och akademi. Välförtjänt

Juryns motivering: "Anita Lindfors har jobbat med regional utveckling på både kommunal och regional nivå. Med sin stora kunskap om vad som skapar tillväxt i kombination med sin strategiska förmåga har hon varit högst delaktig i att skapa synergier mellan näringsliv och akademi. Anita lyfter ofta vikten av att använda Luleå tekniska universitet som tillväxtmotor och har varit drivande i näringslivschefsgruppen för att hitta modeller för att samverkan mellan Luleå tekniska universitet och företagen ska öka."

11 Nov 2019